بلاگ

استراتژی های ترکیبی ذخیره­ سازی خرده فروشان

استراتژی های ترکیبی ذخیره­ سازی خرده فروشان

استراتژی های ترکیبی ذخیره­ سازی خرده فروشان

فروشگاه­های خرده فروشی ممکن است یک یا چندین  استراتژی های ترکیبی ذخیره­ سازی خرده فروشان راتخاذ کنند. این استراتژی­ها بر مبنای طبقه­ بندی محصولات، استراتژی قیمت­ گذاری و سطح خدمت رسانی به مشتری باشند. جدول ارائه شده هر نوع ذخیره­ سازی بر اساس عرض و عمق ردیف محصولات، استراتژی قیمت­ گذاری و سطح ارائه خدمت مربوط به انواع شیوه­ های ذخیره­ سازی فروش محصولات مشابه را طبقه­ بندی میکند.

*******

جدول طبقه بندی 

*******


خدمت به مشتری

استراتژی قیمت­ گذاریدسته محصولاتنوع فروشگاه

کم

قیمت گذاری بالاکم عمق/ باریک

فروشگاه­های راحت

متوسط

متوسط-کمعمیق/ عریض

فروشگاه بزرگ

متوسط رو به بالا

متوسطعمیق/ عریض

فروشگاه بزرگ

کم

کمکم عمق/ عریضفروشگاه تخفیف دهنده
بالابالاخیلی عمیق/ باریک

فروشگاه خاص

کم

کمکم عمق/ عریض

نمایشگاهی

کم

کمعمیق/ خیلی عریض

سوپرمارکت خیلی بزرگ


منبع :سمینار در مسائل بازاریابی مترجم : محمد صادق قدک­ فروشان

 

خرده فروشی­های بدون انبار:

 معاملات خرده ­فروشی را بیان میکند که خارج از چهارچوب فروش سنتی انجام می­شوند. تکنیک­های خرده فروشی بدون انبار شامل فروش مستقیم، بازاریابی مستقیم و فروش با دستگاه­های اتوماتیک است. این فعالیت­ها تقریباً 20 درصد خرده­ فروشی را در بردارند.

انتخاب مکان فروش تابع بازار هدف، مکان رقبا و هزینه های مکان است.انتخاب مکان شامل شامل مراکز فروش برنامه ­ریزی شده، مناطق خرید/ کسب و کار برنامه ریزی نشده و مکان­های ذخیره مجزاست.

اتحادیه خرده ­فروشان:

این مفهومی است که تغییر شکل یا تکامل تدریجی فروشگاه­های خرده ­فروشی را توصیف می­کند. این تئوری بیان میکند که خرده­ فروشان جدید، به بازار­هایی با قیمت رقابتی کم و کم وضعیت وارد می­شوند. اگر موفقیت ­آمیز بود، آنها تمایل به حالت سنتی پیدا می­کنند-اضافه کردن مشتری- ترکیب خدمات و افزایش قیمت­ها تا هزینه ­های عملیاتی بیشتری را پوشش بدهند. این فرایند حرکت به سمت بالا فرصت­هایی را برای خرده­فروشان ایجاد می­کند تا وارد بازارهایی با استراتژی Low-end بشوند.

**********

 استراتژی های ترکیبی ذخیره­ سازی خرده فروشان

**********

 استراتژی های ترکیبی ذخیره­ سازی خرده فروشان

فضای فروشگاه  :

شامل کاراکترهایی است که به درک عمومی مشتریان از فروشگاه یا همان تصویر ذهنی مشتری کمک می­کند. ابعادی که به فضای فروشگاه کمک می­کند شامل سیمای ظاهری و خارجی، طراحی داخلی و چیدمان فروشگاه و نشان دادن محصول است.

ترکیب­ کنندگان کالا:

 زمانی اتفاق می­افتد که خرده­فروشان محصولاتی را که قبلا در خط محصول نبوده را اضافه کنند. خرده فروشان در این حالت در جستجوی اضافه کردن هر نوع محصولی هستند که سریع به فروش رسد، سود­دهی را افزایش دهد و رفت و آمد به فروشگاه را ایجاد کند.تکمیل کالا می­تواند باعث جذب بازارهای هدف متفاوتی شود و اغلب رقابتی بین فروشگاه­های خرده­ فروشی غیر مرتبط با هم بوجود می­آورد.

 استراتژی های ترکیبی ذخیره­ سازی خرده فروشان

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *